"I blog about what i love, what i like & whatever i felt"....

9 July 2015

HOLIDAY TO TOKYO, JAPAN




Assalammualaikum W.B.T...

Biarlah nak kta ape pun aku nak jgak citer benda dah lame a.k.a basi hahaha... Nak di jadikan citer dlm bulan september 2014 aku & hubby berpeluang m'releasekn kepala ke negara MATAHARI TERBIT iaitu JEPUN...seronok sgt xterhingga...hihihi
                                          
Sewaktu aku pergi ke negara Jepun bnyk perkara yang aku belajar & b'muhasabah..Walaupun Jepun bukan negara islam, aku temui "MUSLIM TANPA ISLAM" kenapa aku berkata camtu??? cukup mendalam ertinya..hihihi

Aku tidak dapat melupakan pengalaman sewaktu berada disana cara kehidupan diorg sgt2 aku KAGUM..kenapa aku kta camtu sbb rakyat mereka, diorg xpernah mengucap dua kalimah syahadah, tidak pernah mengenal ape itu sejadah, namun bagi aku budaya keja dan gaya hidup mereka seumpama mereka itu lebih mengenali Nabi Muhammad SAW daripada kite. yea la sedikit sbnyk yang aku tau Rasullah SAW sifatnya berjalan sedikit laju so bila aku menjejakkan kakiku itulah yang aku lihat di kota Tokyo..semua berjalan laju dan semangat. terfikir jgak diaorg xpenat ke??? semput aku tgk tp itulah mereka sentiasa bersemangat utk mencari rezeki..

Sebagai umat islam kite digalakkan menjaga kebersihan.."kebersihan itu sebahagian dari iman" itulah konsep yang Jepun amalkn..Aku sgt2 kagum ngan toilet kat sana..malah jd gayat lak hahaha smpai terfikir dok toilet lame2 pun xpe ..hahaha BERSIH GILER nak tido pun leh gamaknye!!

Satu lagi aku nak citer...hr t'akhir kami di negara Jepun nak di jadikan citer sepupu hubby t'tinggal handphone dlm bas..sbenarnya nak ke airport kami menaiki bas yang telah disediakan oleh travel agen..cuak sungguh muke sepupu hubby tu nak menangis pun ade aku tgk biaselah perempuan sikit2 nak nangis kikikiki tapi bila perkara itu diuruskan oleh travel agen & pihak agensi bas serta pihak hotel yang kami menginap sampai aje airport handphone tu dah pun dapat..tgk sgt mulia rakyat disana lagi2 diaorg sgt menitikberatkn & menjaga @ memuliakan tetamu..rasenye klu di malaysia mau xdpt semula yek!! itulah namanye DISPLIN DIRI...so terfikir adekah kite setaraf dengan mereka, lebih baik atau lebih buruk??? wallahhualam..

So mai la jenguk foto2 ku ketika berada di JEPUN DARUL SUNAH hihihi walaupun negara itu bkn negara islam...

kat KLIA2 posing dulu


Alhamdulillah sampai sudah..



My hubby...


My team "Asia Masters Athletics Championships Kitakami,JAPAN 2014"


Penginapan kami di Kitakami, Jepun

 



with shahira

erm..xtau la ape yg tertulis maybe selamat dtg kot hahaha..


with pak andak, mak andak & shahirah
 with my hubby 
tgk tu org jepun sgt2 peramah & mesra 





Kitakami Town















unik kan botol fanta nie..




waktu malam yang sgt2 sejuk suhunye...

Dinner Time..













sukan time..hihihi





cayok2 pak andak atlet veteran malaysia


nampak x sbelah hakak sape ngee ngee org jepung tu kikiki








jln2 cari makan nyum..nyum..tp kena tau halal & haramnye la..nasib ade tourist guide


yg org jepun bakar tu adelah ikan salmon sedap sgt lemak aje isinye










beli tiket nak naik train





















erm...xdelah nmpak bunga @ daun2 b'guguran coz musim summer nak ke luruh klu time autmn cantik gamaknye...











BBQ time..hihi

pedulikan muke yg kepenatan itu hahaha


Alhamdulillah smpai sudah kat tokyo


 





















kepenatan tnggu train lg...













muke kepenatan & kelaparan...satu2nye kebab HALAL..mmang terbaek sedap sgt!!






otw ke gunung fuji..xcited giler hakak!!!



angin sepoi2 bahase..sejuk giler






Nak lik Malaysia sudah....



Apepon nielah pengalaman yg sgt menyeronokkan dlm idupku...TQ hubby..





1 comment: