"I blog about what i love, what i like & whatever i felt"....

21 October 2012

ADUHHH!!!! Katakan TIDAK Pd Jerawat!!!



Hakikat yg sebenor2 nye saje nak entry pasal "JERAWAT" nie..nak kongsi problem & xsabo nak tnggu hasil yg positif huhuhihihi...Peningkan bila bangun pagi2 tengok cermin...oh!!tidak!!Jerawat merata2 tumbuh dimuka..huhuhuhu..begitulah hakikatnye yg terjadi kepada aku nie..TENSION!!!!!
Setuju @ tidak kalau aku katakan masalah jerawat adelah "MUSUH KETAT" kepada kaum wanita!!!?? betul  kan!!!! hihihi

Aku try la search dlm google punca2 jerawat tumbuh disebabkan oleh stress..salah 1 sebab ktanye..iyo?? nak kata aku stress xjgak..ok aje..kikikiki abis tu nape muke nie????? tapi doktor ade jgak ckp ngan aku tentang ubat2 yg perlu aku ambil sewaktu treatment IVF nie boleh membuatkan hormon aku berubah maybe tu yang jerawat bermaharajalela..adoyai..sabo aje ler nyahhhhhh!!!!!!!!!!!aku lak pantang nampak ade jerawat kat muke gatal aje tangan nie nak picit2 gitu..mane x bertanda beb..huhuhu... risau beb camner nak wat nie..huhuhu untuk aku nak makan ubat2 untuk hilangkan jerawat nie no..no..no!!...

So ape yang aku lakukan untuk menyelesaikan problem aku nie jeng...jeng..jeng..Aku try la pakai serum+vitamin C+vitamin E..erm..doktor & pakar kecantikan kata penting untuk pembentukan kolagen & tisu menjadikan kulit kite anjal & kuat. Vitamin C pulok melindungi kulit kite daripada radikal bebas yang boleh menyebabkan kedutan pada wajah. Vitamin E boleh hilangkan tanda2 jeragat & jerawat mahupon tanda2 bekas jerawat..pastu kena banyak minum air masak lorhhhh...xmu lah nanti bila muka dah xde jerawat dan cun melecun kulit muka pulok kendur kan!!! tu la pompuan xpernah rase puas pada ape yang ade kikikiki...bila dah pakai serum bagai pakai jgak la krim siang & malam...so korang msti nak tau produk ape yg aku pakai kan??TUNGGU!!!!! bagi muke aku tul2 berubah cantek gitu..seri gitu..gebu gitu.. baru mok cik bagitau (puji diri sendiri uweekkk!! tu adelah slah satu sikap positif tau..kikiki) sabo yea nyahhhhh!!!! la nie mok cik xleh nak pakai ape2 pon selama 1 bulan..biar problem kulit muka aku tul2 baik..so la nie gie keja@kuar rmh ngan muke yg mengerutu la beb hahahahaha!! xpe mok cik sabo aje..biar xlawa skrg tp lawa kemudian hari eceh!!! kikikiki....









No comments:

Post a Comment