"I blog about what i love, what i like & whatever i felt"....

27 March 2013

Me Admitted tO PHAK

"PENYAKIT ITU SATU PENGHAPUS DOSA-DOSA KECIL"

Dah lame giler aku xupdate blog kesayanganku nie..atas sbb yg xdapat d'kata,d'luah mahupun bloger2 sekalian merasai ape yg kurasai..hihihihi..

Sebenarnya ujong bln 2 - awal bln 3aku xbrape sihat..mula2 demam, sakit tekak & batuk..Alhamdulillah demam&sakit tekak aku beransur pulih dgn segera tetapi batuk aku alami hmpir 3 mnggu membuatkan aku xselesa, selera mkn b'kurangkan & yg paling aku TENSION ape aje yg aku mkn semua akn keluar senang citer sebutir nasi pun xleh masuk dlm perut nie huhuhu..bila keadaan cam gine terjadi membuatkan berat badan aku turun mendadak 5kg tu!!ahaks!!....

Nak d'jadikan citer pada 4 Mac 2013 aku telah d'masukkan wad d'Hospital Pantai Ayer Keroh, Melaka itu pun sbb dah xlarat dengan keadaan yg aku alami tika itu tiba2 pitam, muntah2, batuk xhenti & sukar b'nafas..3 hari 2 mlm jgak la aku check in kat hospital huhuhuhu...atas result x-ray & CT scan yg telah aku jalani di dapati paru-paru aku telah dijangkiti kuman&lendir yg bnyak..maybe dr. kata d'sebabkan batuk yg dialami dah lame sgt..Oleh itu, atas nasihat dr. aku perlu ambil antibiotik yg kuat secara pil & injection& ubat batuk..lg sekali aku di uji bila ubat yg d'mkn & meresap dlm bdn, muntah aku makin m'jadi2 & demam melanda semula huhuhuhu seksanya aku rasekan..Dr. terpakse tmbahkan ubat utk aku iaitu 'ubat tahan muntah' & ubat demam..Alhamdulillah aku b'ansur pulih tp xs'sihat mane pun..Dr. jgak menyarankan utk aku ke unit 'physical exercise' tujuan supaya paru2&saluran penafasan aku berkembang...t'pakse la aku ke gym hospital sediakan huhuhuhihihihi..nak jadika citer lg..gara2 dok spital dgn keadaan sekeliling yg xselesa sekali lg aku d'duga tekanan darah aku turun sehingga 80/50 patutlah pusing aje pale nie..so dengan hati yg rela aku pohon jasa baik dr. utk discharge huhuhu..hkikatnye aku STRESS dok hospital huhuhuhu..Alhamdulillah dr. izinkan aku lik tp setiap hr aku kena follow up ..bagi aku itu tak m'jadi satu problem...horeyyyyy!!!

Ku panjatkan kesyukuran & terima kasih kepada insan2 yg paling aku sayangi kerna sentiasa berada disisiku walau apepon keadaan..ABG...MAK..terima kasih kerna jaga syg & ank mak nie...:)

Sebagai umatNYA aku xpernah t'lps dari merungut&t'tanya2 'kenapa aku dok sakit sokmo"?? yelah akui hanye manusia biase tapi aku kena POSITIFkan diri fikir semua ini dugaan dari Allah buat aku..Sebenarnya 'penyakit itu penghapus dosa2 kecil' sepatutnya aku bersyukur akn nikmat kesakitan dari ALLAH kerna dapat menghapuskan dosa2 aku..Bila aku renungkan & b'muhasabah kembali akn kekhilafan diri sendiri...

Ini semua kehendak dariNYA...Hnye 1 kupinta KAU berikanlah aku kekuatan, ketabahan, kesabaran & ketenangan utk kutempuhi segala dugaan dariMU...."Aku REDHA atas segalanya.."


Tq so much pd bos2 & member2 opis kerna b'ssah pyah siapkan buah tgn utk aku..tp..MAAF mok cik dah lik kahkahkah...

No comments:

Post a Comment