"I blog about what i love, what i like & whatever i felt"....

13 January 2013

Menjaga Hati

Aku terlalu menjaga hati orang..ntahlah maybe dah ketntuan ALLAH aku camnie..Aku sanggup menahan perasaan dan untuk meluahkan kerna aku tak mahu melukakan hati orang..Percaya atau tak akhirnye hati sendiri yg disakiti..

Adekah ini dinamakan lumrah kehidupan?? tetapi hkikatnye aku tidak mahu ianye terjadi kerna betapa sakitnye "menjaga hati". Kadang-kadang terfikir bilakah tiba masanye mereka2 yg dijaga rapi oleh hati aku mahu menjaga hati aku pulak??!!!!

Acap kali aku berada di dalam situasi membenarkan ape yg mereka kata hakikatnye ianye tak seiring dengan apa yg kite lemparkan diwajah @ tutur kata..

Hakikatnye aku bukan seorang HIPOKRIT..aku benci dengan org yg tak pandai menjaga hati orang lain..sebagai manusia dimuka bumi ini jgnlah kite rase KITE SAJE YG BENAR&BAGUS..hakikatnye kite tak tau penilaian org pada kite..berfikir sebelum hendak berkata-kata..jgn sampai melukakan hati orang lain..
Jalan terbaik utk aku biarlah aku menjaga hatiku sendiri..walau dengan ape cara pun...

No comments:

Post a Comment